دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کسی که بی قرار شود و عاشق خدا شود خدا برای خودش انتخاب می کند و پر...

کلمات کلیدی

نماز در دین یهود و مسیح

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۳ ب.ظ



آیا ادیان دیگر نماز داشتند نمازِ یهودیان و مسیحیان چگونه بوده است؟؟

پاسخ:

باید دانست که نماز در ادیان، متناسب با تکامل دین، روند تکاملی داشته است و این تکامل در دین اسلام به اوج خود رسیده است .

برخی ویژگی های نماز یهودیان :

یهودیان روزی سه نماز می خوانند. نماز صبح، نماز عصر و نماز مغرب. شستن دست ها تا مُچ و بستن بازوبند و تفیلین  برای مردان در نماز صبح واجب است. قبله یهود شهر اورشلیم است.

نماز در کنیسه (عبادتگاه یهود) بهتر است و با حضور حداقل ده مَرد نماز جماعت برقرار می شود. در این حال یک نفر کاهن، لاوی یا مسن ترین فرد که عبری را خوب می داند، جلو می ایستد و دعاها و متونی از تورات را می خواند. معروف ترین عباراتی که می خوانند شِمَع (بشنو) نام دارد که عبارت است از:« ای اسرائیل بشنو؛ یهوه خدای ما یهوهِ واحد است. پس یهوه خدای خود را به تمامی جان و تمامی قوت خود محبت نما».

برخی ویژگی های نماز مسیحیان:

در مسیحیت نماز به شیوه خاصی که در اسلام وجود دارد مطرح نیست، بلکه آنها در برابر خدا دعا می خوانند و البته برخی از حرکت ها مانند دست ها را رو به آسمان گرفتن و یا خم کردن زانو را انجام می دهند.

مسیحیان کاتولیک پیش از ورود به کلیسا با آب مقدس خود را تطهیر می کنند، به این صورت که دست خود را در آب فرو برده و به صلیب می کشند. 

یکی از دعاهای مرسوم آنها، دعای زیر است: « ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد، اراده تو چنان که در آسمان است در زمین نیز به انجام رسد. نان کفاف امروز ما را بده، گناهان امروز ما را ببخش چنان که ما نیز کسانی را که به ما بدی می کنند ببخشیم...«آمین».

  • دلسپرده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">