دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کسی که بی قرار شود و عاشق خدا شود خدا برای خودش انتخاب می کند و پر...

کلمات کلیدی

⛔️ مسئله شکم سیرها

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ق.ظ


▪️این روزها به تحریک دخترک غرب نشین، برخی از در و دیوار بالا می روند و روسری از سر بر می دارند تا رسوایی تربیتی خود را فریاد بزنند و در اینکه این موضوع، یک پروژه کاملا برنامه ریزی شده برای تشویق به #نافرمانی_مدنی علیه نظام به بهانه حجاب است، تردیدی نیست.

▫️این پروژه با بازیهای رسانه ای و به مدد شبکه های اجتماعی ادامه دارد و با شیوه های مختلف #جنگ_روانی سعی دارد مسئله مبارزه با حجاب را مسئله همه #زنان #ایران_اسلامی جلوه دهد و چون ۵۰ تا کلیپ شکسته بسته در فضای مجازی منتشر کرده اند، به سیاق اسلاف شان مدعی هستند" #ما_بی_شماریم " !

🔺اما اینجا دو سوال مطرح می شود:

👈 #مبارزه_با_حجاب ، دغدغه اول چند درصد از مردم جامعه ماست!؟

👈کدام قشر جامعه بیشتر به دنبال مسائلی از این دست است!؟

▪️در پاسخ به سوال اول باید گفت با وجود حدود ۲۵ میلیون نفر زن دارای حق رای، چرا با تمام تلاشهای رسانه ای مروجین بی بند و باری، صرفا چند نفر در مناطق محدودی از سه یا چهار شهر اقدام به کشف حجاب کرده اند؟ بماند که همان ها هم بعضا سابقه دار یا مفتخر به عضویت در گروهک های خاص یا فرقه های مذهبی دیگر هستند!
لذا می توان نتیجه گرفت موضوع مبارزه با حجاب مطالبه بخش بسیار محدودی از جامعه زنان است.

▫️اما به راستی کدام بخش از جامعه زنان ایرانی یا چه قشری به دنبال مبارزه با حجاب هستند؟
واقعیت این است در کنار دین گرا بودن عموم مردم ایران ، با توجه مشکلات عدیده مردم در حوزه #معیشت و #اقتصاد و دست و پنجه نرم کردن شان با غول #گرانی و #بیکاری، مسئله اول کشور و اکثریت مردم ایران که حالا از #برجام و #مذاکره با #کدخدا نیز نا امید شده اند، موضوع معیشت است و نه روسری برداشتن از سر!
و اگر به تیپ و شخصیت افرادی که در چنین شرایطی به دنبال "باد دادن کله شان" هستند کمی دقت کنیم با قشری #شکم_سیر و #غرب_زده یا به فرموده امام راحل "مرفهین بی درد" مواجه هستیم، که جماعت معلوم الحال #سلبریتی قربان صدقه شان می روند!
 و اساسا این " #ریچ_کید ها" با درد عمومی مردم ایران غریبه اند و پول هوس بازی های ایشان را دَدی جان حساب می کند.

▪️البته دور از ذهن نیست که برخی از جریانات سیاسی داخلی نیز که این روزها فصل پاسخگویی و عمل به وعده هایشان فرا رسیده، برای فرار از مواجه با افکار عمومی، ترجیح بدهند تیتر اول ذهن مردم ایران هر مقوله ای باشد الا معیشت و اقتصاد! حالا می خواهد آن تیتر #دراویش باشد یا روسری روی سر!

▫️لذا این مردم هستند که باید مسائل را به اصلی و فرعی تقسیم کنند و با مطالبه از مسئولین به دنبال حل مسئله اصلی مردم ایران یا همان معیشت باشد و رسانه ها نیز به جای پرداختن به دغدغه چند "شکم سیر" به مسئله اصلی مردم بپردازند.

🖌 مصــطفی شــریف

💥با روشنگری های "تبیین و تحلیل وضعیت " همراه باشید👇


  • دلسپرده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">