دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کسی که بی قرار شود و عاشق خدا شود خدا برای خودش انتخاب می کند و پر...

کلمات کلیدی



📌اکانت جعلی شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی که آشکارا خود را یک صفحه فان یا اکانت فیک معرفی می‌کند، جمعه شب در واکنش به برخورد یک مأمور انتظامی با یک دختر که در خیابان انقلاب کشف حجاب کرده بود، توئیتی منتشر کرد. 


📌این توئیت، خانم مولاوردی را مأمور پیگیری قضایی برخورد به اصطلاح غیرقانونی معرفی کرده بود، آن هم به استناد بند 31 منشور حقوق شهروندی که اصلاً وجود خارجی ندارد. 


📌این توئیت جعلی تا این لحظه، 638 بار بازنشر شده و 4200 لایک خورده است. افراد و چهره‌های سیاسی مشهوری همچون عبدالله رمضان‌زاده (فعال سیاسی اصلاحات)، حمزه غالبی (مشاور موسوی در انتخابات 88)، کسری ناجی و بهمن کلباسی (خبرنگاران بی.بی.سی فارسی)، مریم عبدی (فعال مدنی و دختر عباس عبدی)، بهمن دارالشفایی (روزنامه‌نگار و مترجم طرفدار اصلاحات) این توئیت را بازنشر داده‌اند و کانال‌های تلگرامی متعددی همچون کانال خبری روزنامه ایران، روزنامه قانون آن را پوشش داده و وب‌سایت‌هایی همچون تدبیر و امید، جامعه خبری الف، شفقنا، نواندیش نیز بدان پرداخته‌اند. از همه تأسف‌بارتر، روزنامه اصلاح‌طلب روزان است که این خبر جعلی را تیتر یک شماره شنبه پنجم اسفندماه خود قرار داد.


📌واکنش‌ها تا حدی است که شهیندخت مولاوردی مجبور شد هم در صفحه اینستاگرام و هم در صفحه توئیتر خود این اکانت و توئیت را تکذیب کند. 


📌اما سوالی که مطرح است آن است که وجود این اکانت بیشتر به نفع کدام جریان است و چه کسی آن را مدیریت می کند؟


📌جریان انقلابی به جز چند گاف عناصر ضدانقلاب (اگر واقعا گاف باشد و تعمدی در کار نباشد) چیزی به دست نیاورده است. اما در طرف مقابل اوضاع متفاوت است. پس از برخورد پلیس با آن دختر  و  در لحظات هیجانی موجود در شبکه های اجتماعی که حامیان دولت، انتظار واکنش مناسبی از طرف دولت داشتند، این توئیت به عنوان یک مسکن عمل نمود و آنها را از روحانی راضی نمود؛ و اکنون که تکذیب می شود اساسا موضوع اولیه به حاشیه رفته و موضوع توئیتر، بحث در مورد همان اکانت فیک شده است.



  • دلسپرده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">