دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کاسه صبر موجود است ...شیکّ و نشکن

دلسپرده

کسی که بی قرار شود و عاشق خدا شود خدا برای خودش انتخاب می کند و پر...

کلمات کلیدی

✅ زلزله | سیلی می‎زنند تا از خواب بپری...

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹ ب.ظ


🔹مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی: می‎خواهی بچه‎ات را که از هوش رفته، بیدار کنی، او را می‎بوسی یا نیشگون می‎گیری؟

چرا برای زلزله نماز آیات می‎خوانیم؟ زیرا زلزله آیه‎ای است که برای بیدار شدن ما، از جانب خدای حکیم صادر شده است. زمینی که این‎قدر رام و آرام است، اگر یک لحظه آرامش از او گرفته شود، چنین ویرانی به‎بار می‎آورد. پس این نعمت و این سکون را فراموش نکن!


🔹زلزله مثل سیلی‎ای است که بر صورت کسی می‎زنند تا خوابش نبرد. دنیا یخ‎بندان غفلت است، در یخ‎بندان، اگر بخوابی، یخ می‎زنی، لابد دیده‎اید که کسانی که در برف راه گم می‎کنند به‎صورت هم سیلی می‎زنند تا مبادا خوابشان ببرد، زلزله یک سیلی است که بر صورت جامعه نواخته می‎شود تا در یخ‎بندان غفلت دنیا، جامعه خوابش نبرد. 


🔹شما می‎گویید «من غفلت می‎کنم، به بقیه سیلی می‎زنند؟» از نظر آن کسی که مربّی همه انسان‎هاست، همه‎ی ما از یک پیکریم. بنی آدم را اعضای یک پیکر می‎داند، از این جهت، به یک‎جا می‎زند تا جای دیگر درد بگیرد. وقتی بچّه‎ات را تنبیه می‎کنی، یا اینکه با دستش خطا کرده به کف پایش می‎زنی، ‎با زبانش بد گفته، اما پشت دستش را می‎زنی، چون زبان و دست، اعضای یک پیکرند‌... .

  • دلسپرده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">